SOCIAL MEDIA. Întrebați de Paginademedia.ro dacă a existat un număr masiv de postări şi conturi în favoarea lui Călin Georgescu, TikTok a reacționat la speculațiile privind susținerea excesivă a lui Călin Georgescu pe platforma sa, precizând că a existat o rețea care viza publicul român încă din luna septembrie, dar că nu există dovezi că această rețea ar fi legată de campania pentru alegerile prezidențiale din România.
Reprezentanții TikTok au subliniat că mai mulți candidați sunt activi pe platformă și au oferit date referitoare la alți competitori. Printre aceștia se numără:
- George Simion, cu 669.7K de urmăritori, mai mulți decât Georgescu
- Elena Lasconi, cu 105.1K de urmăritori
- Marcel Ciolacu, cu 42.8K de urmăritori
- Mircea Geoană, cu 18.9K de urmăritori
- Nicolae Ciucă, cu 13.6K de urmăritori
TikTok a indicat că este eronat să se sugereze că Georgescu ar fi fost singurul beneficiat de influența acesteia.
TikTok a explicat că în raportul din septembrie a fost detectată o rețea care targeta audiența română, dar nu s-a demonstrat vreo legătură cu alegerile. De asemenea, oficialii au afirmat că platforma lucrează activ pentru a elimina comportamentele înșelătoare și pentru a proteja integritatea proceselor civice. În acest sens, TikTok susține că nu promovează campanii politice plătite sau influenceri angajați în campanii electorale și că își elimină conturile care încalcă regulile comunității.
TikTok a adăugat că toate conturile relevante din politică, inclusiv cel al lui Călin Georgescu, sunt supuse reglementărilor speciale pentru „conturile guvernamentale, de politicieni și partide politice (GPPPA)”. Aceste reglementări restricționează accesul la anumite funcții și activități, cum ar fi publicitatea sau strângerea de fonduri, fiind aplicabile tuturor candidaților electorali.
Astfel, TikTok rămâne vigilent în privința activităților care pot influența în mod neloial procesele politice și a promis să continue monitorizarea și eliminarea operațiunilor de influență sub acoperire.
.