Acasă Administrație Registrul Auto Român, RAR – Costuri exagerate și o abordare sancționatorie din...

Registrul Auto Român, RAR – Costuri exagerate și o abordare sancționatorie din partea statului

989
0

ADMINISTRAȚIE. Procesul de redobândire a certificatului de înmatriculare (talonul) este perceput de mulți șoferi ca fiind excesiv de costisitor și mai degrabă o sancțiune suplimentară decât o măsură menită să sprijine circulația în siguranță pe drumurile publice.

Costuri exagerate pentru servicii nejustificate

Deși tarifele pentru verificările tehnice la RAR pornesc de la aproximativ 80 de lei, șoferii sunt adesea obligați să suporte costuri suplimentare semnificative pentru diferite verificări sau pentru transportul vehiculului pe platformă, în cazul în care inspecția tehnică periodică (ITP) este expirată.

Un aspect frustrant pentru șoferi este lipsa de transparență legată de codurile de tarifare aplicate la RAR. Mulți oameni ajung la ghișeu fără să fie informați clar despre tarifele exacte pentru diverse servicii, iar atunci când li se comunică suma de plată, sunt luați prin surprindere. Aceste coduri complexe și neexplicate generează confuzie și nemulțumire, mai ales că șoferii nu știu dinainte ce taxe suplimentare le pot fi solicitate în funcție de natura verificărilor necesare.

Pe lângă aceste costuri:

  • Programările greoaie și termenele lungi fac ca șoferii să piardă timp prețios și bani.
  • O eventuală inspecție amănunțită sau alte teste suplimentare pot ridica suma totală la câteva sute sau chiar mii de lei.
  • Pentru cei care locuiesc în zone fără reprezentanțe RAR, costurile de transport pot deveni exorbitante.

Aceste costuri ridică întrebări legate de justificarea reală a prețurilor practicate pentru servicii care ar trebui să fie accesibile și menite să ajute șoferii să circule în siguranță.

Programările pentru verificările tehnice la RAR se fac exclusiv pe site-ul oficial, iar acest sistem rigid creează mari dificultăți pentru șoferi. Odată efectuată programarea, aceasta nu poate fi anulată sau modificată sub nicio formă, indiferent de situație. Această lipsă de flexibilitate îi obligă pe șoferi să respecte data stabilită inițial, chiar dacă apar urgențe sau neprevăzute, ceea ce adaugă un nivel suplimentar de stres și frustrări într-un proces deja complicat.

O abordare sancționatorie, nu preventivă

Statul pare să trateze această situație mai degrabă ca pe o ocazie de a penaliza șoferii decât ca pe o șansă de a contribui la siguranța rutieră. Șoferii se simt adesea pedepsiți atunci când sunt obligați să plătească:

  • Amenzi mari pentru defecțiuni minore.
  • Taxe suplimentare pentru verificări.
  • Costuri indirecte, cum ar fi transportul pe platformă sau pierderea zilelor de muncă.

Această abordare pune o presiune suplimentară asupra cetățenilor, fără a le oferi soluții practice pentru a se conforma mai ușor cerințelor legale.

Propuneri pentru un sistem mai echitabil

Pentru a elimina această percepție negativă și pentru a sprijini cu adevărat siguranța rutieră, ar fi necesare măsuri precum:

  1. Reducerea costurilor pentru serviciile RAR, astfel încât să nu fie o povară financiară majoră.
  2. Subvenționarea unor servicii esențiale, mai ales pentru vehiculele utilizate de familii sau pentru transportul de bază.
  3. Termene mai scurte și programări flexibile, care să permită șoferilor să respecte mai ușor cerințele.
  4. Extinderea valabilității dovezii de circulație, astfel încât să acopere întreg procesul de verificare și remediere.

În loc să penalizeze constant șoferii, statul ar trebui să își concentreze eforturile pe educația rutieră, prevenție și pe facilitarea conformării la cerințele legale, astfel încât toți participanții la trafic să poată circula în siguranță.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.