TRANSPORT. Autostrada Sibiu-Făgăraș (A13) a intrat în faza de execuție, antreprenorul demarând lucrările pe Lotul 3, între Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus (DJ 105B). Organizarea de șantier a fost finalizată, iar în prezent se desfășoară lucrări de decopertare vegetală și forare a piloților pentru structurile viitoarei autostrăzi.
Pe celelalte trei loturi – Boița-Avrig-Mârșa (Lot 1), Avrig-Mârșa-Arpașu de Jos (Lot 2) și Sâmbăta de Sus-Făgăraș (Lot 4) – se află în curs de finalizare drumurile tehnologice și organizările de șantier. Se estimează că în următoarele două luni, toate loturile vor intra în execuție completă, odată cu finalizarea procesului de avizare a documentațiilor tehnice și emiterea autorizațiilor de construire.
Autostrada Sibiu-Făgăraș are o lungime totală de 66,5 km, fiind împărțită în patru loturi:
✅ Lotul 1 (14,2 km) include cel mai complex nod rutier din România, situat la Boița, unde se vor intersecta A1 Sibiu-Pitești, A13 Sibiu-Făgăraș și DN7.
✅ Lotul 2 (19,9 km) cuprinde 25 structuri și un nod rutier la Avrig-Mârșa.
✅ Lotul 3 (17,6 km) este primul pe care au început efectiv lucrările.
✅ Lotul 4 (16,2 km) va avea trei noduri rutiere, la Sâmbăta, Ileni și Făgăraș.
Finanțarea proiectului provine din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Autostrada Sibiu-Făgăraș este parte a viitoarei Autostrăzi Sibiu-Bacău, având rolul de a conecta infrastructura rutieră din Moldova și Transilvania la rețeaua europeană TEN-T. Traseul său pornește de la Boița și se încheie în apropierea municipiului Făgăraș.
Lucrările sunt monitorizate atent pentru respectarea termenelor și a calității execuției, iar autoritățile estimează că, odată finalizată, autostrada va contribui semnificativ la dezvoltarea economică și mobilitatea în regiune.