Acasă Învățământ Ministrul Educației: Performanța la nivel de liceu nu este satisfăcătoare. Modelele actuale...

Ministrul Educației: Performanța la nivel de liceu nu este satisfăcătoare. Modelele actuale trebuie schimbate

1780
0

EDUCAȚIE. Ministrul Educației, Daniel David, a declarat marți, în cadrul unei dezbateri publice privind proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal, că performanța elevilor de liceu nu este la nivelul așteptărilor. Deși tinerii care intră în sistemul de învățământ au un nivel de inteligență și creativitate comparabil cu cel al elevilor din alte țări vest-europene, la finalul studiilor nu ating aceleași rezultate de performanță.

Reforma educațională și necesitatea schimbării modelelor actuale

Ministrul a explicat că modificările propuse sunt rezultatul mai multor factori: necesitatea adaptării sistemului la noua legislație privind bacalaureatul, alinierea planurilor-cadru cu cele din învățământul gimnazial și reducerea încărcării excesive a elevilor. De asemenea, rezultatele slabe obținute la testările internaționale, precum PISA, evidențiază nevoia unei restructurări a învățământului liceal.

În primele zile de la publicarea proiectelor de reformă, reacțiile au fost polarizate – fie critici dure, fie aprecieri entuziaste. Ministrul a subliniat că dezbaterea și consultările sunt esențiale în acest proces, iar obiectivul principal este găsirea unor soluții eficiente pentru îmbunătățirea educației.

Descentralizare și flexibilitate în stabilirea curriculei

O schimbare importantă propusă este descentralizarea procesului decizional privind numărul de ore și materiile obligatorii. Conform noilor planuri-cadru, o parte din materii vor fi alese de elevi, iar școlile vor avea mai multă flexibilitate în organizarea programelor de studiu.

Educația pentru viață și consolidarea identității culturale

Ministrul a evidențiat importanța echilibrului între patru componente esențiale în educație: știința, religia, cultura națională și pregătirea pentru viață. În acest sens, s-a discutat despre reintroducerea gramaticii în programa liceală, regândirea modului în care sunt predate geografia și istoria României și includerea unor cursuri dedicate dezvoltării personale, sănătății și prevenirii comportamentelor de risc.

Scopul final al reformei este ca absolvenții de liceu să fie nu doar bine pregătiți profesional, ci și cetățeni responsabili, echilibrați și capabili să se adapteze cerințelor societății moderne.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.