TRANSPORT. Guvernul a semnat joi cel mai costisitor contract din istoria infrastructurii rutiere din România. Este vorba despre proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, parte a Autostrăzii A8 – Autostrada Unirii. Acest tronson, cel mai lung din cadrul autostrăzii, măsoară 37,9 kilometri și va costa peste 6,1 miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene prin Programul Transporturi 2021-2027.
Ceremonia de semnare a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar din partea statului român, contractul a fost parafat de Gabriel Budescu, directorul Companiei Naționale de Investiții Rutiere.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că acest contract este cel mai valoros semnat până acum în domeniul infrastructurii rutiere, dar ar putea fi depășit în viitorul apropiat de proiectul tunelului Meseș. De asemenea, Grindeanu a subliniat dificultatea traseului montan și a apreciat faptul că lucrările vor fi realizate de o companie românească recunoscută pentru respectarea termenelor și calitatea execuției.
Lucrările vor fi executate de asocierea formată din SA&PE Construct, Tehnostrade SRL, Euro Asfalt D.O.O. și Spedition UMB.