Acasă Actualitate Generația „copy-paste” în fața simulării Evaluării Naționale: Limba Română, dușmanul de moarte...

Generația „copy-paste” în fața simulării Evaluării Naționale: Limba Română, dușmanul de moarte al elevilor de clasa a VIII-a

1792
0

EDUCAȚIE. Rezultatele simulării Evaluării Naționale confirmă un adevăr dureros: scrisul și cititul devin competențe opționale pentru mulți elevi.

La Limba Română, peste o treime dintre copii au luat note sub cinci, iar procentul este în scădere față de anul trecut. Se pare că emoji-urile și abrevierile de pe TikTok nu sunt acceptate încă la examen.

La Matematică, lucrurile stau ceva mai bine: 72% dintre elevi au reușit să ia cel puțin nota cinci, un progres față de anul trecut. Probabil că algoritmul de pe telefon i-a ajutat să înțeleagă mai bine cum funcționează calculele.

În schimb, la Limba Maternă, elevii au demonstrat că, atunci când înțeleg ce citesc, rezultatele sunt mai bune—89% au reușit să obțină note peste cinci.

Testele s-au desfășurat în aproape 3.600 de centre, iar profesorii au corectat digitalizat. Totuși, niciun algoritm nu poate îmbunătăți brusc nivelul de pregătire al elevilor. Urmează Evaluarea Națională reală—rămâne de văzut dacă rezultatele finale vor fi mai bune sau dacă generatia „Google Translate” va avea nevoie de subtitrare și la examene.

Dacă pentru generațiile trecute, precum milenialii, excelența era măsurată prin note de 9 și 10, azi, majoritatea elevilor își fixează ca obiectiv minimul necesar – nota 5, de trecere – în timp ce adevărata performanță (note peste 9) abia mai atinge 6%.

Întrebarea e: unde vom ajunge cu o generație care trage din greu pentru mediocritate și se bucură că „a scăpat” cu un 5?