AUTO. Dacia scrie istorie la Mioveni! Uzina din România a produs oficial vehiculul cu numărul 8.000.000, o performanță care confirmă succesul mărcii la nivel global. Mașina aniversară este un Bigster Journey de culoare Indigo Blue, simbol al noii ere în care brandul intră cu pași siguri.
Producția a început în 1968, iar ritmul de asamblare a atins cote record odată cu lansarea modelului Bigster, primul SUV de segment C al mărcii. Acesta este al 20-lea tip de caroserie produs în cadrul uzinei, după legendarul 1100, familia 1300, Nova, SuperNova, Solenza, cele trei generații Logan și Sandero, și nu în ultimul rând, Duster – campionul absolut al volumelor Dacia, cu peste 2,6 milioane de unități fabricate în 15 ani.
În primele trei decenii, uzina s-a bazat pe modelele dezvoltate din licența Renault 12, iar familia 1300/1310, inclusiv versiunile utilitare și sport, a dominat linia de producție cu peste 2,3 milioane de exemplare. Transformarea radicală a venit în 1995, când s-a lansat Dacia Nova, primul model proiectat 100% în România. A urmat preluarea de către Renault și lansarea modelului care a cucerit Europa: Logan (2004).
Acum, Dacia Bigster preia ștafeta și își face debutul în forță, cu peste 13.000 de comenzi, dintre care 1.600 doar din România. Bigster nu este doar un SUV – este simbolul tranziției către un segment superior și al consolidării prezenței globale a mărcii.
Astăzi, Dacia este prezentă în 44 de țări de pe patru continente, iar 90% din producția de la Mioveni ia calea exportului. Cele mai mari piețe sunt Franța, Germania și Italia. Un al doilea centru de producție important este situat în Maroc, unde sunt fabricate modele precum Sandero și Jogger.
Evoluția producției Dacia (jaloane istorice):
–1985: 1.000.000
–1998: 2.000.000
–2014: 5.000.000
–2025: 8.000.000
Top modele fabricate:
1.Duster – 2.620.000 unități
2.1300/1310 – 2.280.000
3.Logan – 1.700.000
4.Sandero – 880.000
5.Jogger – 250.000
Cu o capacitate de producție zilnică de 1.357 de vehicule, 6.850 de angajați și o tradiție care îmbină expertiza locală cu tehnologia franceză, Dacia continuă să fie un pilon strategic al industriei auto din România și o poveste de succes recunoscută internațional.